måndag 3 november 2008

Astral dreams



Det här inlägget skriver jag mest för att jag blivit kär i låten och videon längst ned. Den innehåller verkligen allt: transformers leksaker, tunnelbanespår, utklädda clownmän, utklädda clownbarn, utklädda modellclown tjejer, mangafilmer, tv-spel, stoppskyltar, skor, stoppskyltar i lego, väckarklockor och ett eifelltorn på slutet. Laurent Garnier upptäckte jag som de flesta andra i och med "The man with the red face" och det är faktiskt en sån låt som jag kan tycka än idag är bra även fast jag hittade den när jag var 15.

En lite längre bio av Garnier hittar ni här. Den tar upp lite kortfattat upp hans karriär Hacienda via Paris osv. Även fast han är i över 40 årsåldern så håller han fortfarande takten uppe. För ungefär ett år sen var han med i radioshowen som vi tjatar om så mycket här dvs Beats in space. Det avsnittet tycker jag alla ska lyssna på för att förutom att mixen är riktigt bra så är diskussionen med Tim Sweeney efteråt väldigt underhållande speciellt när de diskuterar nattlivet i New York. I år har han hunnit göra en mix för Resident Advisor och släppt en tolva med en tributelåt till den numer rätt välkända klubben Panorama Bar i Berlin.

Här är videon iaf:



/Magnus

Inga kommentarer: